Postasul suna întotdeauna la 112!

Barlad Online

Un postas în vârstã de 37 de ani, din Bârlad, a dat dovadã de o prezentã de spirit exemplarã, care i-a salvat nu numai viata, ci si geanta plinã cu bani. Postasul a fost atacat în scara unui bloc de un individ, care a îndreptat un pistol asupra sa. Arma, dupã cum avea sã se descopere, era de jucãrie, numai cã postasul nu a stiut acest lucru. Curajos, el le-a oferit atacatorul pe tavã politistilor. Dupã ce i-a dat cu pulverizat atacatorului spray paralizant în ochi, a blocat usa scãrii de bloc si a sunat la 112, anuntînd cã a fost victima unei tentative de tâlhãrie.
Incredibilul incident s-a petrecut ieri, în jurul orei 12.30, la imobilul D 1-8, de pe strada Dreptãtii. La scara 7 a blocului a ajuns factorul postal Gabriel Curelaru. O mânã de om, care mãsoarã mai putin de un metru saptezeci si care, cu tot cu geanta din dotare, abia cântãreste 60 de kilograme. Curelaru spune cã a observat, cu doar câteva zeci de metri în spatele sãu, un bãrbat necunoscut, care îl urmãrea tinându-si mâinile în buzunare. A intrat în scara 7 a blocului în cauza si a urcat direct la ultimul etaj, unde avea de dat niste bani. Ajuns la etajul I, spaima avea sã se împleteascã cu un comic de situatie mai rar întâlnit. “La blocul la care fusesem anterior, am observat cã cineva mã urmãreste. Am vãzut un bãrbat care îsi tinea mâinile în buzunare si se cam uita dupã mine. Dacã m-ar fi atacat acolo, în acel bloc, probabil si-ar fi dus planul la bun sfârsit. Numai cã, am intrat în aceastã scarã si am urcat direct la etajul IV. Între timp, m-am asigurat cã am la îndemânã spray-ul paralizant. Când am ajuns la etajul I, el era cu fata înspre o usã si vroia sã dea împresia cã ar cãuta pe cineva. Abia când am ajuns în dreptul sãu a scos o mânã din buzunar si a îndreptat un pistol cãtre mine. Nu a avut timp sã spunã nimic, pentru cã am fost mai rapid si am apãsat pe declansatorul spray-ului. Ce am fãcut dupã aceea? Am fugit cât am putut pânã la parter, am blocat usa scãrii cu piciorul, am cerut ajutorul unor oameni si am sunat la 112. El a încercat sã iasã, dar l-am invitat sã încerce… dacã mai vrea un jet de spray în figurã… Pânã la urmã, nu mia luat niciun ban”, ne-a povestit postasul Gabriel Curelaru. Când am ajuns noi la fata locului, cel ce putea deveni o victimã a unui jaf armat în toatã regula încã mai tremura si tinea strâns în mânã o sticlã de apã mineralã pe jumãtate goalã. La numai câtiva metri de el, într-o masinã a Politiei Bârlad, un individ tuns scurt, de staturã medie, dar mult mai bine fãcut decât postasul nostru, privea neclintit în fatã. Era suspectul gãsit în scara blocului de cãtre politisti. Încãtusat pe bancheta din spate a masinii, tânãrul indicat de postas ca fiind autorul atacului era rosu la fatã iar ochii îi lãcrimau abundent. Între timp, a apãrut si o tânãrã, care locuieste în scara respectivã si care lea spus oamenilor legii cã individul cu cãtuse este acelasi care, în urmã cu foarte putin timp, tocmai ce îi ciocãnise în usã pentru a o ruga sã îi dea ceva apã sã se spele pe fatã. O altã dovadã cã postasul nu a mintit a fost cã, în scara blocului, politistii au gãsit ascuns un pistol de jucãrie. Obiectul însã imita foarte bine o armã adevãratã. “La ora 12.00, aproximativ, a fost fãcut un apel la 112, prin care un factor postal anunta cã a fost victima infractiunii de tentativã de tâlhãrie si cã s-a apãrat folosind un spray, pentru ca ulterior sã blocheze usa scãrii înainte ca suspectul indicat sã poatã iesi. La fata locului s-au deplasat imediat colegii de la Politia Rutierã si cei de la Ordine Publicã, fiind cel mai aproape de locul indicat. S-a indicat totodatã si un suspect, în persoana celui care a fost gãsit pe casa scãrii. Este vorba despre un tânãr din judetul Galati care va fi cercetat pentru a stabili dacã este implicat în fapta sesizatã. Trebuie remarcatã prezenta de spirit a postasului, care a actionat extrem de vigilent în momentul în care s-a simtit amenintat”, nea declarat comisar sef Vasile Chelaru, seful Politiei Bârlad. Pistolul de jucãrie, ca de altfel si alte probe materiale au fost ridicate de la fata locului pentru a fi analizate criminalistic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu