ÎNVÃTÃTOAREA TERORISTÃ!

Barlad Online

Mai multi copii din clasele I-IV de la Scoala Pâhnesti, comuna Arsura, spun cã, într-una din zilele sãptãmânii trecute, învãtãtoarea Mirela Avãdanei i-ar fi tinut în picioare, cu mânile sus, ca sã-i determine sã spunã cu cine au votat pãrintii lor! Mai mult, unii dintre elevi au fost amendati cu câte 50 de lei, pentru cã au fãcut obrãznicii în curtea scolii, în ziua alegerilor! Trebuie mentionat faptul cã Mirela Avãdanei a fost presedinta sectiei de votare din Pâhnesti si a fost reclamatã la politie si la BEC de unul dintre candidatii la primãrie pentru cã nu i-a permis accesul în sectie, la numãrarea voturilor! Plângerile la adresa învãtãtoarei sunt multe si diverse: copiii sunt bãtuti, li se vorbeste urât, sunt trimisi sã culeagã ciuperci si sã facã diverse munci si comisioane pentru “doamna”. Mirela Avãdanei neagã toate acuzatiile si spune cã acestea sunt o rãzbunare din partea candidatului care a reclamat-o si cã ea este o victimã a copiilor, nu invers: “sunt înjuratã, insultatã, câteodatã îmi vine sã-mi iau lumea-n cap”, a spus, plângând, învãtãtoarea.
Cu cine au votat pãrintii vostri? Aceasta este întrebarea pe care sustin pãrintii copiilor de la Scoala Pâhnesti, comuna Arsura, cã le-ar fi adresat-o învãtãtoarea Mirela Avãdanei, care a fost si presedinta sectiei de votare din localitate. Învãtãtoarea i-ar fi tinut pe copii în picioare, cu mâinile sus, ca sã-i rãspundã la întrebare si ca sã-i pedepeascã pentru cã au fost obraznici si au fãcut gãlãgie în curtea scolii, duminicã, în ziua alegerilor! Pãrintii câtorva dintre ei au avut o adevãratã surprizã când copiii au venit acasã si le-au spus cã trebuie sã ducã 50 de lei la scoalã, pentru amendã – o sumã enormã pentru unii oameni din mediul rural! Dacã unii dintre pãrinti vorbesc numai în soaptã, pe la coltul gardului, despre acest lucru, fiindcã nu vor sã se punã rãu cu învãtãtoarea, mama unui elev din clasa a treia a avut curajul sã vorbeascã si, cu acordul ei, si copilul a povestit ce se întâmplã în Scoala Pâhnesti. Elevii sunt bãtuti cu bãtul, li se vorbeste urât, sunt trimisi sã culeagã ciuperci, cirese, la prãsit, si sã facã diverse comisioane pentru doamna învãtãtoare!
TERORIZAT Acest copil a început sã tremure si sã plângã numai cât a auzit de doamna învãtãtoare!
“Doamna mã bate cu bãtul pe spate”
Un copil de nouã ani, când a fost întrebat cum se poartã învãtãtoarea cu el la scoalã, a început sã tremure si a izbucnit în plâns! G.G. provine dintr-o familie dezorganizatã: mama l-a pãrãsit si a plecat în alt zonã a tãrii, luându-l cu ea numai pe fratele lui. Tatãl s-a recãsãtorit. Nici el, nici sotia nu au loc de muncã. “E o familie tare necãjitã. Mi-e milã de copilul ãsta, cã maicã-sa l-a pãrãsit. Nu au cu ce trãi, mai ia si bãtaie…”, a spus Elena Dãnilã, vecinã cu familia copilului. “Mã bate doamna pentru cã nu stiu sã citesc. Mã bate cu bãtul pe spate. Eu nu am decât tatã…”, a spus, printre lacrimi, G.G. Ceilalti copii care îl însoteau au confirmat cã ia bãtaie des de la învãtãtoare. Un elev are sarcina sã meargã afarã si sã caute bete, atunci când cineva trebuie sã fie bãtut! “M.M. aduce bete ca sã-i batã doamna pe copii”.
Le-a cerut copiilor 50 de lei pentru amendã!
“Eu nu am avut probleme cu doamna învãtãtoare, dar în ultimul timp a început sã se poarte urât. Îsi bate joc de copii. Îi trimite la cules cirese, ciuperci, la prãsit…Miercuri le-a cerut copiilor 50 de lei pentru amendã. I-a tinut în picioare, cu mâinile sus, i-a întrebat cu cine au votat pãrintii lor. Îi cam urecheste, îi cam loveste, le vorbeste urât…nu mi se pare un comportament normal din partea unui cadru didactic”, a declarat Lila Blãnaru, mama unui elev din clasa a treia de la Scoala Pâhnesti.
Ne-a tinut în picioare si ne-a întrebat cu cine au votat pãrintii nostri
“Ne-a tinut în picioare si cu mâinile sus, la scoalã, si ne-a întrebat cu cine au votat pãrintii nostri. A spus cã ne amendeazã, pentru cã am fost obraznici duminicã, în ziua votãrii. Ne-a spus cã trebuie sã aducem la scoalã câte 50 de lei, pentru amendã”, a spus C.B, din clasa a treia.
“Nu este adevãrat!”
“Sunt învãtãtoare de 18 ani la Scoala din Pâhnesti, am toate specializãrile necesare, stiu cum sã-mi fac meseria. Nu le-am cerut copiilor bani pentru nu stiu ce amendã, ci doar câte 5 lei pentru niste cãrti, care tot ale lor ar fi fost. Ceea ce se întâmplã este un atac la persoanã si stiu si din partea cui vine. Sotul meu a fost amenintat: <<finule, ai pus-o!>> Exact asa i s-a spus. Stiti cum le vorbesc copiii din ziua de azi cadrelor didactice? Sunt înjuratã, sunt insultatã, câteodatã îmi vine sã le las pe toate si sã-mi iau lumea-n cap”, a spus, plângând, învãtãtoarea Mirela Avãdanei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu