Încã un sat pietruit de Sergiu Vizitiu

Barlad Online


HOTÃRÂT Dupã ce a pietruit peste trei kilometri de drum comunal în localitatea Albesti, de ieri, aproape un kilometru de drum sãtesc, în localitatea Rãscani, comuna Suletea, este pregãtit pentru a fi pietruit, la initiativa si cu eforturile financiare ale lui Sergiu Vizitiu, candidatul Aliantei România Dreaptã pentru Colegiul 7 Rural Murgeni. “Prin acest gest, nu vreau sã-mi construiesc imagine, ci doar sã sensibilizez si alti oameni politici sã facã cu adevãrat ceva, nu doar la nivel declarativ, pentru concetãtenii lor, exact ca mine, concret, real, pentru a schimba în bine viata sãtenilor” a declarat Sergiu Vizitiu. Sãtenilor din Rãscani nu le-a venit sã creadã cã nu vor mai înota prin noroaie si sperã ca sã le fie terminatã si lucrarea de aductiune a apei, începutã de fostul primar si abandonatã imediat dupã alegerile din vara trecutã.
Satul Rãscani, din comuna Suletea este situat într-o vale cu adevãrat a “plângerii”. Toate drumurile din comunã sunt aproape impracticabile, când plouã sau ninge, fiind doar din pãmânt. Si parcã nu ar fi fost de ajuns cã trãiesc mai rãu ca în Evul Mediu, ulitele satului au fost rãscolite, fiind sãpate santuri pentru aductiune de apã, dar dupã alegerile din varã … nu s-a mai întâmplat nimic! Fostul primar al comunei, Petricã Guzgab, a mintit în campania de la locale, pe constructorul ales sã facã lucrarea de aductiune cã are bani în cont pentru finantarea lucrãrilor la Ordonanta 7 si când, dupã alegeri, nu s-a gãsit niciun leu în contul Prinmãriei pentru aceste lucrãri, constructorul a abandonat lucrãrile, adicã au rãmas santurile desfundate, oamenii nu au cum sã mai iasã din curti, drumurile sunt groaznice, noroi si jale în tot satul. Si fãrã apã, pentru cã – asa cum puteti vedea în imagini – apa din fântânã este plinã de mâl!
“L-a adus Dumnezeu la noi!”
Actualul primar al comunei, Ciprian Tamas, abia investit în functie de câteva luni, fiind si el locuitor al satului Rãscani, era disperat si neputincios, pentru cã nu avea bani sã repare drumurile, oamenii cãutându-l aproape zilnic si cerând sã facã si pentru satul lor cumva, ceva. “Sunt foarte multumit cã domnul Sergiu Vizitiu a reactionat atât de repede la cererea mea. Auzind cã el vrea sã candideze, i-am spus cã ar fi bine sã sprijine oamenii cu un drum, si imediat acesta reactionat pozitiv. A trimis ieri cinci masini cu piatrã, mai vin încã douã-trei, va aduce utilaje si nisip si portiunea aceasta de drum, distrusã de lucrãri, va fi pietruitã de el, prin firma lui, cu banii lui. Nici nu am cuvinte sã-i multumesc si vreau sã remarc un lucru: un politician trebuie sã aibã suflet mare, sã ajute efectiv comunitatea de unde cere voturi, nu doar sã promitã! Uite, domnul Sergiu Vizitiu a fãcut ceva concret, acum oamenii au drum bun! Pãi, nu-i normal asa, mai întâi oferi si apoi ceri?! Îl sustinem din toatã inima, cred cã Dumnezeu l-a adus în Colegiul nostru”, a spus primarul Ciprian Tamas.
“Bãiatul meu nu mai venea la mine cu masina, o lãsa la pod!”
“Este o mare porcãrie la noi aici cu drumul aista, ce-a fãcut fostul primar Guzgan. Uitati si ce apã avem, murdarã, trebuie sã o lãsãm o zi va sã se limpezeascã apoi sã bem! Cu drumul aista îi mare belea, fiul meu de la Bârlad nici nu mai venea pe la mine cã nu putea intra cu masina, o lãsa pe la pod. Un alt om si-a lãsat cizmele la deal, la sosea ca sã le ia când vine înapoi cu autobuzul si i-au luat cizmele hotii. Foarte bine cã ne pietruieste drumul, bravo lui, îl vrem aici la noi în sat, sã ne ajute cã vãd cã face ceva si pentru noi”, a spus Mãndita Rãscanu, o sãteancã de 61 de ani, care tocmai cãra cu greu douã gãleti cu apã …murdarã, pe care din pãcate urma sã o bea ea si familia ei!
“Vrem drum bun si om drept”
“Eu sunt plecat mai tot timpul în Italia, acolo muncesc si mereu când vin acasã vãd cã nimic nu s-a miscat spre bine: aceleasi drumuri, aceleasi noroaie… Nu-mi venea sã cred când am vãzut camioanele cu piatrã, care descãrcau aici si oameni care spuneau cã se va pietrui în sfârsit si la noi aici. Multumim primarului si domnului care am înteles cã este candidat pentru deputat. Apoi asa om vrem aici, drept, care întâi face si apoi promite, vrem drumuri bune si oameni capabili sã ne reprezinte”, a spus Ciprian Focsa, un tânãr de 29 de ani.
“Oare chiar sã se facã ceva?”
Cu sigurantã, cel mai vehement a fost un sãtean, care vãzând primarul pe drum, i-a spus: “Domnule Tamas, mãi, Cipriane, nici un primar nu a putut sã facã drumurile aistea pânã acum si am înteles cã si tu te-ai zbãtut dar nu ai avut cum sã faci nimic pânã acum. Cine-i omu’ ãsta care si-a fãcut milã de noi? Brava lui, halal om, vrednic! Sã facã si noi o sã facem ce stim pentru el. Nu credeam cã o sã mai iesim din noroaiele astea pânã acum”, a spus Ion Gherasim.
“A fost un gest de omenie”
Aceasta este declaratia candidatului ARD, Sergiu Constantin Vizitiu, care nici mãcar nu a dorit sã fie de fatã la pietruirea drumurilor nici în comuna Albesti si nici în satul Rãscani, tocmai pentru ca gestul sãu sã nu fie interpretat ca fiind unul populist. “Întotdeauna am considerat cã, indiferent de functia, postura sau potenta financiarã pe care o ai, trebuie sã întorci ceva cãtre comunitate. Primarul din Suletea a apelat la mine cu o problemã pe care o puteam rezolva, cel putin din punct de vedere financiar, astfel cã nu am ezitat sã le dau o mânã de ajutor”, a declarat Sergiu Vizitiu, candidatul ARD în colegiul Rural 7 Murgeni.
Sergiu Vizitiu are simt civic
Sergiu Vizitiu, candidatul ARD în colegiul Rural 7 Murgeni, a fãcut opt statii de autobuz în localitãtile Rosiesti – trei statii, Tãtãrãni – trei statii si Oltenesti – douã statii. “Am luat aceastã decizie pentru copii în special, care asteaptã masina sã-i ducã la scoalã. Si eu am fost ca ei, însã am avut norocul sã locuiesc aproape de scoalã, dar aveam colegi care asteptau zeci de minute masina în statiile de autobuz, asa cã stiu cum este sã înduri frigul, ploaia, vântul în locuri fãrã adãpost. Sper ca autoritãtile sã învete ceva din ce am fãcut eu si sã se implice mai mult. Vreau ca exemplul meu sã fie urmat”, a spus Sergiu Vizitiu. În satul Vinetesti din comuna Oltenesti, Sergiu Vizitiu a construit si o ciusmea. “Pe timp de iarnã, jumãtate din locuitorii din Vinetesti nu aveau de unde sã ia apã fiindcã ciusmeaua existentã îngheta cu totul pânã când dãdea primãvara”, a mai spus Sergiu Vizitiu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu