Refuz, rezist, nu vreau gaze de sist!

Barlad Online


S-a dat startul actiunilor anti-Chevron si la Vaslui!
“PE VARIANTÔ Peste 300 de persoane au rãspuns chemãrii Asociatiei Suporterilor Vasluieni, de a protesta împotriva exploatãrii gazelor de sist. Mitingul desfãsurat în fata Sãlii Sporturilor din Vaslui a adunat deopotrivã copii si bãtrâni, vasluieni, dar si cetãteni ai comunelor direct amenintate de afacerea Chevron, cu totii manifestând împotriva intentiei companiei americane de a exploata aici, în judet, gazele de sist prin metoda fracturãrii hidraulice.
În municipiul Vaslui, lupta anti-Chevron a fost deschisã de Liga Suporterilor Vasluieni. În ciuda ploii care a cãzut ieri searã peste Vaslui, în ciuda tuturor eforturilor depuse de autoritãtile locale pentru anihilarea actiunii, mitingul organizat de acestia a strâns câteva sute de oameni. “Un cetãtean informat nu poate fi manipulat”, “Refuz, rezist, nu vreau gaze de sist!”, ” Vrem fracturã pentru dictaturã!”, “Stop Chevron!”, “Autoritatea localã nu are coloanã vertebralã!”, ” Cine tace e vinovat”, acestea sunt doar câteva dintre mesajele pe care le-au strigat în fata Sãlii Sporturilor aproximativ 300 de oameni, veniti sã-si exprime liber nemultumirile fatã de planurile pe care compania americanã Chevron le-a fãcut pentru judetul lor, dar si dezamãgirea fatã de atitudinea tuturor autoritãtilor locale care nu dau doi bani pe cuvântul vasluienilor. Manifestarea organizatã de Asociatia Suporterilor Vasluieni a debutat simbolic în acordurile imnului national si s-a desfãsurat sub forma unei întâlniri publice în care fiecare dintre participanti a putut sã-si exprime liber temerile si nemultumirile. În timp ce manifestarea pe care membrii Asociatiei Suporterilor Vasluieni au organizat-o singuri dãdea un exemplu de civism si responsabilitate atât pentru vasluieni cât si pentru reprezentantii atoritãtilor locale care s-au îngrijit sã le exileze protestul pe “Variantã”, la marginea orasului, reactia municipalitãtii a fost aproape caraghioasã. Pentru asigurarea securitãtii evenimentului de ieri, Primãria a mobilizat forte speciale cu tactici “adecvate”, mai exact au adus la protest echipele speciale ale Jandarmeriei Bacãu, care au actionat ca la carte, cu supraveghere directã, dar si cu oameni infiltrati în teren, anti-chevronisti, mâzgâliti, care fluturau si ei niste stegulete apatice, la care s-au adãugat si echipajele care stãteau la pândã din dubite si autocare.

Copiii spun “STOP CHEVRON!”
Dragos si Flavius au doar 13 ani si ieri au fost purtãtorii celui mai important mesaj “Copii spun stop Chevron!”. “Am venit aici pentru cã ne temem de Chevron, mã tem de poluare si de cutremure. Vrem ca atunci când vom fi mari sã trãim într-o tarã curatã si sãnãtoasã. Am citit pe Internet o grãmadã de lucruri despre exploatarea gazelor de sist, stiu cã riscul de poluare este foarte mare, cã se folosesc cantitãti impresionante de apã care în urma folosirii este contaminatã. Este pusã în pericol si fauna si flora si sãnãtatea noastrã. Astãzi am venit aici sã-mi apãr dreptul meu la o viatã sigurã si normalã”, ne-a spus Dragos. Foarte hotãrât, Flavius ne-a zis cã a venit la protest sã apere orasul, asa cum cu sute de ani în urmã a fãcut-o si Stefan cel Mare. “Asa cum strãmosii nostri ne-au apãrat tara ca noi sã trãim liberi si bine în ea, asa acum e datoria noastrã sã o facem din nou. Nu vreau sã fiu poluat, mi-e fricã si am venit sã mã apãr pe mine si sã apãr orasul meu”, ne-a spus Flavius.
“Libertate, te iubim! Ori învingem, ori murim!”
Prezenti la protestul suporterilor vasluieni, membrii Asociatiei Apicole au manifestat împreunã cu alti 150 de cetãteni din Negresti si comuna Bãcesti. “Protestãm împotriva exploatãrii gazelor de sist prin metoda fracturãrii hidraulice, am venit aici pentru cã la Negresti nu am fost lãsati sã vorbim. În primul rând, vrem sã le multumim Asociatiei Suporterilor Vasluieni pentru cã ne-au dat ocazia sã ne alãturãm lor. Deviza noastrã este “Libertate, te iubim! Ori învingem, ori murim!”. Din pãcate, asta-i realitatea noastrã, a apicultorilor, si mai devreme sau mai tâziu a întregului judet dacã Chevronul începe exploatarea. Împreunã cu noi au venit peste 100 de oameni din Negresti, dacã autorizau manifestarea de la Negresti ar fi fost prezenti mult mai multi oameni.”, ne-a declarat Sorin Popovici, reprezentantul asociatiei din Negresti.

Mâine se luptã la Bãcesti
Ieri, la Vaslui au fost prezenti si reprezentanti ai comunei Bãcesti, care au venit hotãrâti sã-si strige indignarea direct la Dumitru Buzatu acasã, un fel de avanpremierã pentru ceea ce sunt hotãrâti sã facã, astãzi, când presedintele CJ-ului îi va aduce pe cei de la Chevron la ei acasã. “Mâine cred cã va iesi mare tam-tam la Bãcesti, vã spun, am fost anuntati cã Dumitru Buzatu se întâlneste la noi cu cei de la Chevron, cã vor sã semneze ceva documente, sã facã si ceva întâlniri cu cetãtenii. Vom merge si le vom spune în fatã cã nu-i vrem la noi în comunã, la noi în judet, vom merge sã spunem cã vom lupta pânã la capãt si cã nu-i vom lãsa sã ne vândã tara. Oamenii din comunã sunt foarte hotãrâti, nu stiu cum vom face, dar ceva trebuie sã facem”, ne-a declarat Sorin, un tânãr din Bãcesti.
“Rusine sã le fie celor care au sã preferat sã anunte peste tot promotia de covoare de la Mall si nu au promovat actiunea acestor tineri!”
“Îi felicit din toatã inima pe acesti tineri pentru initiativã. M-am alãturat lor pentru cã nu vreau ca Chevronul sã ne distrugã tara, asa cum au fãcut-o peste tot pe unde s-au asezat în lumea întreagã. Vreau ca nepotii mei, ca urmasii lor sã aibã o tarã. Regret din suflet cã nu a fost mai mediatizatã actiunea, data viitoare ar trebui ceva mai mult curaj, ar trebui trimisi fluturasi în toate cutiile postale, trebuie fãcut ceva mai mult. Eu am aflat din piatã, relativ târziu. Am anuntat cât de multi oameni am putut, dar simt eu cã nu am fãcut suficient. M-am întâlnit cu oameni pe care i-am luat de pe stradã, multi nu stiau, dar când au auzit despre ce e vorba si-au lãsat drumul si au venit. Rusine sã le fie celor care au preferat sã anunte peste tot promotia de covoare de la Mall si nu au promovat actiunea acestor tineri!”, ne-a declarat Eugenia Tugulea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu