Cu apa în casã si cu mâinile în sân!

Barlad Online

Ploile abundente au fãcut ravagii la Zorleni
INTERVENTIE Aproximativ 50 de case si gospodãrii din localitatea Zorleni au avut de suferit ieri dimineatã în urma ploilor abundente care s-au abãtut si asupra judetului nostru. Chiar dacã a fost ziua lor, pompierii vasluieni, sub coordonarea inspectorului sef, colonel Neculai Olaru, au dat dovadã de o mobilizare exemplarã, intervenind cu douã camioane si opt motopompe. Din fericire, nu s-au înregistrat victime umane si nici printre animale. În câteva case, apa a pãtruns în dormitoare si a deteriorat aparatura electricã. Dacã echipele de interventie si-au fãcut treaba ca la carte, o parte dintre localnici, chiar si dintre cei cu gospodãriile afectate, au stat cu mâinile în sân asteptând sã le scoatã altii apa din casã. Pompierii sãpau santuri de scurgere, iar ei priveau cu nepãsare si se amuzau copios, scuipând coji de seminte.
Ploaia torentialã din noaptea de 12 spre 13 septembrie a fãcut prãpãd în localitatea Zorleni. Aproximativ 50 de case si gospodãrii au fost afectate, dar, din fericire, nu s-au înregistrat victime umane. Au fost mobilizati 35 de pompieri din cadrul detasamentelor Bârlad si Vaslui, sub coordonarea inspectorului sef, colonel Neculai Olaru, cu douã camioane si opt motopompe. Acestora le-au trebuit mai bine de sapte ore pentru a scoate apa din casele si gospodãriile oamenilor. “Am rãspuns prompt solicitãrii de a interveni într-o zonã afectatã de ploaia torentialã care a cãzut noaptea trecutã. Pe lângã cei 35 de pompieri de la detasamentele din Bârlad si Vaslui, am mai beneficiat si de ajutorul celor de la Serviciul Voluntar pentru Situatii de Urgentã din localitate. Apa a pãtruns în beciuri, dar si în câteva case, deteriorând aparaturã electricã precum si alte bunuri. Interventia noastrã a durat mai multe ore, timp în care am reusit sã scoatem apa din gospodãrii, si locuinte”, a declarat inspectorul sef, colonel Neculai Olaru, din cadrul Inspectoratului pentru Situatii de Urgentã “Podul Înalt” Vaslui. În câteva gospodãrii puhoiul de apã a pãtruns chiar si în camerele unde oamenii dormeau linistiti. “Ne-am speriat îngrozitor. Dormeam linistiti când a început sã plouã. Ne-am trezit de la tunete. Când m-am dat jos din pat sã vãd ce e afarã, am încremenit. Pe jos apa era cât o palmã. Nu stiu cum a intrat. Sotul e bolnav si nu se poate misca. A trebuit sã mã descurc singurã. Când am iesit în curte, nu mi-a venit sã cred ce vãd. Apa era pânã la brâu. Primul lucru care mi-a venit în minte a fost sã salvez animalele. Gãinile sunt toate tefere, dar ratele nu le-am mai gãsit. În beci nu se mai poate intra. Aveam acolo zarzavaturi, murãturi, tot ceea ce-si pune omul pentru iarnã. Nu stiu dacã o sã mai putem salva ceva. În casã, la fel. S-a dus si frigiderul si televizorul. Apa a stricat tot ce aveam mai bun. Noroc de pompieri cã au venit sã ne ajute. Eu sunt si femeie, si singurã, cu bãrbatul bolnav, imobilizat la pat. Nu stiu ce m-as fi fãcut altfel”, ne-a declarat, cu lacrimi în ochi, o localnicã care a suferit pagube însemnate în urma ploii.
Sã se descurce pompierii!
Asa au reactionat câtiva localnici, bucurosi nevoie mare cã pompierii le vor face toatã treaba. În câteva situatii, unii proprietari care aveau curtea inundatã, au plecat de acasã doar pentru a nu fi nevoiti sã punã umãrul la treabã alãturi de echipele de interventie. Altii stãteau la taclale (spãrgând seminte) si priveau cum pompierii le sãpau santuri de evacuare a apei, amuzându-se copios de efortul serios depus de acestia. Culmea nesimtirii e cã tot acestia au avut si nemultumiri vis-a-vis de munca salvatorilor. “Pãi cum este posibil sã vinã aici si sã-mi cearã mie o lopatã ca sã facã un sant de evacuare? Ce echipã de interventie mai e asta? La ce au mai venit?”, a spus iritat un cetãtean care se sprijinea de gard în timp ce un pompier asuda din greu sã scoatã apa din ogradã.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu